Key Improvement Area’s (KIAs)

In de HPO Insight™ rapportage zijn de belangrijkste Key Improvement Area’s (KIA’s) opgenomen. Deze KIA’s zijn een combinatie van verschillende HPO-kenmerken. U kiest zelf op welk niveau u de rapportage wilt inzien (o.a. hele organisatie, land, vestiging, divisie, afdeling of team). Uit praktijk blijkt dat de KIA’s per organisatie-onderdeel kunnen verschillen maar dat er ook een aantal overkoepelende KIA’s voor de hele organisatie gelden. U krijgt met de HPO Insight™ snel gericht inzicht en tips op de gebieden die aandacht en versterking behoeven. Wanneer u gedisciplineerd acties op deze KIA’s ontwerpt en uitvoert, zal dit leiden tot betere financiële en niet-financiële prestaties.

De tientallen Key Improvement Area’s zijn voortgekomen uit:

  1. Ruim 10 jaar ervaring van de HPO-experts met de analyses van HPO-diagnoses die wereldwijd zijn uitgevoerd;HPO Insight Rapportage
  2. Praktijkresultaten van succesvolle HPO-verbeterprogramma’s;
  3. Wetenschappelijke analyse door het academisch team van het HPO Center.

U kunt met de HPO-resultaten en de KIA’s aan de slag.

“We pakken alles aan, we zijn heel enthousiast. Het probleem daarbij is alleen dat we die projecten onvoldoende goed afmaken. De HPO resultaten geven ons focus!”
Rob Speksnijder – directeur Zorg LIMOR

Per Key Improvement Area’s ontvangt u in de rapportage:

  1. Uw Score op een cluster van HPO-kenmerken die samen dit verbeterpunt vormen;
  2. Uitleg hoe managers en medewerkers in High Performance Organisaties omgaan met deze KIA;
  3. Ruimte voor zelfreflectie op de betreffende KIA;
  4. Tips, ideeën en inspiratie hoe u deze KIA kan verbeteren.

 

Voorbeelden van Key Improvement Area’s zijn:

  • Laat daadkracht zien: pas op voor middelmatigheid
  • Zorg voor een evenwichtige dialoog: verbeter de aansluiting tussen managers en medewerkers
  • Oogkleppen af: goede interne samenwerking leidt tot betere externe partnerships
  • Van actiegericht naar resultaatgericht: verhoog de effectiviteit van het management
  • Het moet strakker en beter: verbeter het proces van procesverbetering
  • Kom in beweging: Creëer een innovatieve organisatie
  • Bepaal de koers: van ‘reactief’ naar ‘actief’ handelen
  • Geef de noodzakelijke informatie: vergroot de mogelijkheid om excellent te presteren
  • Versterk de focus: zorg gezamenlijk voor een unieke strategie
  • Benut diversiteit: profiteer van andere meningen en ideeën binnen de organisatie
  • Creëer een continu lerende organisatie: stimuleer leren van elkaar en leren van fouten
  • Goed leiderschap is cruciaal: wees de sterke leider die nodig is om beter te presteren

 

WAT WE DACHTEN TE KOPEN
Een verander initiatief
Een methodologie
Een antwoord op al onze problemen

WAT WE KREGEN
Een ‘raamwerk’ voor veranderinggrafiek-werken-aan-verbetering-met-de-hpo-insight
Een eenduidige taal
Iets om gezamenlijk achter te staan

HOE DAT VOELDE
In het begin oncomfortabel
Verbindend & bevredigend
Een motor voor betere prestaties

Nick Churchman, Director Organisational Effectiveness bij HP Defence